Badea Bianca. Un produs Blogger.

vineri, 1 februarie 2013

Conștiința

Dear dumbass,
Da, da tu! Sau un eu mai mic, depinde cum privești lucrurile. Taci și citește! Nu mai pune atâtea întrebări.
Întoarce-te la vremea când eram tu. Amândoi am făcut o grămadă de lucruri stupide; cu adevărat prostești. La cum mă știu... te știu, sunt foarte îngrijorat cum o să supraviețuiești pentru următorii... 15 ani, să zicem, fără să te omori singur.
Așa că lasă-mă să continui cu câteva sfaturi ce îți vor fi foarte utile.

1.Te rog să nu accepți următoarele provocări:
- Să nu lingi asfaltul din fața blocului. Nu are un gust așa bun precum crezi tu. Dar cum tu ești un prostovan, vei crede că are gust de budincă. Ei bine, te înșeli.
- Să nu mănânci acel sandviș. Care? Cel în care haimanaua aia a ta de prieten îți va pune toate condimentele cunoscute de om.

- În mod normal, dacă cineva te-ar pune să te arunci de pe un pod ar trebui să îi întorci curu' și să îi arăți degetul mijlociu. Mai ales dacă cel mai șmecher tip din clasă te-a provocat să o faci în mijlocul nopții dezbrăcat. În primul rând îți va fi al dracului de frig iar tu ești o găină fricoasă când vine vorba de apă.
- Să te joci cu focul probabil nu e o idee prea bună la vârsta ta. Să faci un foc de tabără în apartamentul prietenului tău e și mai rău.
- Să alegi mereu adevărul. Singurul lucru incomod care poți fi întrebat la 10 ani este dacă îți place de cineva. Să le spui că ești îndrăgostit de Batman. Nu e chiar o minciună.

2. Te rog să fi atent la următoarele:
- Să îți pui mereu centura de siguranță. Încerc să previn momentul când vei intra cu capul în parbriz și crede-mă, nu e deloc plăcut. (Probabil din cauza acelui accident lumea mă crede acum un pic cam dereglat).
- La liceu, un tocilar îți va vărsa intenționat cafea pe hainele tale noi. Să-l pocnești în față sună bine, totuși nu o face! Spune-i directorului că te-a atins în locuri indecente și va avea parte de terapie pe viața în timp ce tu joci fotbal în curtea școlii.
- Tot la liceu vei realiza că ești mai inteligent decât colegii tăi și vei refuza să faci un proiect (Cam de căcat, ce-i drept), dar nu te mai da mare and just fucking do it anyway!
- Când te vei muta într-un alt liceu, toți vor fi niște javre cu tine. Nu pune prea mult efort în acel semestru, va trebui să îl repeți oricum.
- Vei trișa la un test de info, intrând în calculatorul profului și modificându-ți punctajul. Nu se va prinde nimeni, așa că în loc de 93, fi nesimțit și pune-ți 100.
Ok... se pare că m-a luat valul. Ar trebui să revin la lucrurile pentru care am început să îți scriu:
- Scările sunt făcute pentru a ușura urcarea și coborârea. Asta nu înseamnă că trebuie să îți rupi picioarele de câte ori ai ocazia.
- Vei dormi la orele de română și nu ai idee cum funcționează o virgula. Pușlama ce ești, pune mâna pe o carte, idiotule!
- Te vei ”juca” din plictiseală învârtind un cuțit printre degete. Cuțitul îți va învinge degetul, așa că mai bine las-o baltă.

Ți se vor întâmpla lucruri atât de nasoale, încât vei înjura toți sfinții și toți zeii. Dar toate vor fi doar piloni de fixare ai creșterii tale.
- Vei distruge nu una, ci două mașini, dar fii ușurat că nu ai omorât pe nimeni.
- Vei trăi până la 30 de ani, ceea ce e o realizare având în vedere ca în 30 de ani ai fi putut muri de 60 de ori.
- Nu vei avea unde să stai pentru o vreme, dar te vei descurca. Ești o persoană mult mai optimistă decât crezi și nu vei lăsa emoții negative să te sufoce.
- Vei fi încurcat cu vreo 2 femei la un momentdat, dar nu te îngrijora, nu ești o persoană oribilă - bine, poate doar un pic - dar vei ajunge să realizezi ceea ce îți dorești TU cu adevărat de la o relație.
- Ura pe care o vei acumula se va stinge treptat. Vei fi o persoană mai bună, tot un pic ratată, dar mai bună.

La cât de mult îți place să citești, nici nu am certitudinea că o să ajungi până la sfârșitul aceste scrisori. Și chiar dacă ai ajunge, știu că ți-ai băga ceva în sfaturile mele. Ăsta e un motiv pentru care regret că nu te-am cunoscut  mai bine la timpul potrivit. Mi-am dat seama cum ești de fapt prea târziu, poate pentru că noi nu am comunicat mai mult niciodată. Nu vreau să o iau pe urmele mamei și să îți fac acum psihanaliza tutror faptelor tale. Dar voiam să-ți spun, idiot cu ifose ce ești, că mi-ar fi plăcut să petrecem mai mult timp împreună. Tu și cu mine. Tu și cu tine.

Cu mult respect
O versiune mai bună a ta, Conștiința.

Articol înscris la tema din săptămâna 55 a concursului Blog Power. Titluri: Privind in mine, Io și cu eu, Două fețe ale aceluiași eu, Evadarea în tine
Sursă foto

19 comentarii:

  1. Cam dura exprimarea, dar presupun ca asa capteaza atentia celui caruia i se adreseaza, plus ca multi dintre noi sunt cei mai duri critici ai propriei persoane.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine, data viitoare o sa vorbesc mai elevat :))

      Ștergere
    2. Nu e nevoie, era doar o observatie proprie, nu o critica.

      Ștergere
  2. Un articol aspru, dar foarte adevarat...

    RăspundețiȘtergere
  3. hi! ... placuta perspectiva ... place;)

    RăspundețiȘtergere
  4. ai fost cam dura, nu crezi?! ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuia ca cineva sa-l trezeasca la realitate pe "cel mic".

      Ștergere
  5. hi hi! Tare constiinta asta! Nu-mi faci si mie cunostinta cu ea?!

    RăspundețiȘtergere
  6. Simpatica postarea, din punctul meu de vedere.

    'Sfarsitul acesteI scrisori' - asta doar asa, ca sa ma laud ca iti citesc blogul cu mare atentie. ;;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Constiinta asta spune direct si la obiect.Exact asa si trebuie.:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Constiinta? Dar este o cauza a suferintei...
    Cine-si pierde constiinta, nu mai are ce sa mai piarda.

    RăspundețiȘtergere

Va ascult!