Badea Bianca. Un produs Blogger.

vineri, 27 decembrie 2013

Trandafiri


Iubești prea mult. Mi s-a spus în vis de către un om cu inima sângerândă și o coroană de spini. Ventriculele i se prăbușeau, bătându-i slab în pieptul plăpând. Mă privea cu ochi mari ce aproape îi corodau pe margini iar mâinile aspre mirosind a fum de țigară stăteau pe umerii mei, ținându-mă pe loc.

Pentru prima dată am realizat că e mort. Inima lui plină de mărăcini s-a uscat atunci când iarna a ucis trandafirii. Tatăl meu, era acoperit de spini.



Îmi strânge umerii, prea tare. Semeni cu mama ta, să știi, îmi șoptește cu ochii privind spre grădină la trandafirul galben ce îl plantasem pentru el. Am iubit-o prea mult. Și avea lacrimi în ochii fără viață, lacrimi grele ce îi cădeau pe obrajii uscați și apoi se rostogoleau pe iarba de sub noi.

Nu știam ce să spun așa că m-a gândit la trandafir, la ea. Cred că anul acesta o să arunc flori pe valurile mării pentru ca petalele să devina grele ca plumbul și să se scufunde, acoperindu-i pleoapele. Și am plâns și eu pentru că mama mea se află în ocean, împrăștiată la fel ca acele petale, iar tatăl meu e atât de mort precum e și ea.

Și eu am iubit-o. i-am șoptit cu un zâmbet vag și șters pe chip. Doar că eu iubesc toată lumea la fel de mult cum am iubit-o pe ea. I-ar fi plăcut asta. Întotdeauna îmi zicea că am o inimă mare și că ar trebui să o împart. Am zâmbit mai larg când mi-am amintit cum i-am spus odată mamei că iubesc oamenii. Atunci m-a îmbrățișat. Știam amândouă că o să fiu rănită într-o zi. Iubesc toți oamenii pe care îi cunosc și pe care o să îi întâlnesc vreodată. Mi-aș dori să le dăruiesc tuturor câte o bucățică din mine, indiferent dacă e ceva fizic sau doar ceva dinăuntrul meu nevăzut nimănui. Vreau ca ei să știe că cineva îi iubește.

Își mută privirea de la trandafir la mine și îmi zice : Tu, fetițo, o să ai mult de suferit.

Știu, același lucru mi l-a zis și mama. Dar sunt în regulă cu asta.

Îl îmbrățișez repede și alerg către trandafir. Tata își aprinde ultima țigară dar o stinge și o ascunde atunci când mă întorc la el cu mâinile tăiate de spini dar pline de trandafiri. I le așez pe piept, lângă pământul ce mai avea puțin și-l înghițea.

Să știi că te iubim amândouă. 

18 comentarii:

  1. Copila draga..Amu ESTI TU! Sa ti deie Bunul Dumnezeu ,putere! Te imbratisez cu drag, un La multi ani tardiv sau prea devreme, iti urez..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu consider ca am ramas intotdeauna eu. Putere imi doresc si eu, nu doar mie, ci tuturor!
      La multi, multi ani fericit!

      Ștergere
  2. E frumos sa daruiesti o bucatica din tine altora, nu ai cum sa nu fii ranita daca faci asa, dar este la fel ca in acel filmulet cu batranelul care avea o inima frumoasa prin bucatele lipite si date...
    In asta consta de fapt iubirea, sa dai parti din tine, chiar daca uneori doare si nu primesti nimic in schimb.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca facem asta pentru persoanele care chiar merita, nu mai conteaza daca ne doare putin.
      Iubirea da, consta in ce ai zis tu, si in multe alte lucruri. Nu exista doar o definitie, exista mii. E un lucru complex ce nu poate fi explicat de oricine.

      Ștergere
    2. Da, asa e, eu m-as mira daca chiar ar exista cineva care sa poata sa explice concret ce inseamna iubirea.


      Am trecut pe aici sa iti urez Un An Nou plin de bucurii in suflet, realizari de orice fel si plin de iubire!, (ca tot vorbim de ea)
      La multi ani! >:D<

      Ștergere
    3. La multi ani, toate cele bune si tie in noul an!

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. La multi ani si un an nou plin de cuvinte frumoase si ganduri bune!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Intr adevar dar cred ca stilul asta mi se potriveste cel mai bine.

      Ștergere
    2. Intr-adevar, cu povestile triste m-ai atras pe blogul tau si m-ai facut sa iti apreciez stilul, sa te admir si sa imi doresc in secret sa pot scrie atat de frumos si de profund. Nu mai este nimic de spus. Aici, tacerea inlocuieste cuvintele neputincioase. A spus Pinky tot: ravasitor!
      Sa ai un an usor, linistit si plin de impliniri, draga mea Bianca!

      Ștergere
    3. Articolele la care ma astept cel mai putin sunt cele mai apreciate se pare.
      Si eu va doresc un an nou de vis si multumesc pentru cuvintele frumoase.

      Ștergere
  5. M-a cam dat peste cap postarea asta si m-au trecut mii de fiori reci !
    Un an nou fericit si plin de realizari :*

    RăspundețiȘtergere

Va ascult!