Badea Bianca. Un produs Blogger.

miercuri, 19 martie 2014

Cea mai șic cofetărie din București


Auzisem de puțin timp de acest nou stil de mâncare raw vegan. Cum eu sunt deschisă întotdeauna către lucruri noi, m-am decis să aflu mai multe despre el și chiar să îl încerc. Găsind fel de fel de informații, am descoperit că cea mai bună cale de a testa acest curent culinar este să încerc prăjiturile raw-vegan. De ce tocmai prăjiturile? Pentru că sunt cele mai apropiate din punct de vedere al gustului de prăjiturile normale, cele pe care le-am gustat cu toții.


Așa am dat peste o cofetărie specială din București, RawCoco, aflată în zona Floreasca, pe strada Constantin Aricescu, nr 50. Am ajuns foarte ușor acolo, cu metroul până la Aviatorilor, apoi cu autobuzul 385 pe Calea Dorobanților, din care am coborât la a doua stație. Dacă nu sunteți adepții transportului în comun, vă puteți deplasa cu mașina și partea bună este că nu trebuie să vă faceți griji din cauza parcării. Cofetăria dispune de 2 locuri de parcare exact la intrare.

Am ajuns seara și strada părea puțin cam spooky dar avea avantajul de a fi într-o zonă liniștită, ceva peste care se dă destul de rar în capitală. Deși fusese destul de zgârcit cu vorbele, prietenul ce îmi recomandase locul îmi spusese că exact în acea seară avea loc inaugurarea cofetăriei. Am fost primită încă de la intrare cu un pahar de șampanie, într-o atmosferă caldă care a durat toată seara. 

Raw Coco nu este doar o cofetărie, ci și o ceainărie. În materie de ceaiuri, pe mine m-a impresionat mai mult decât orice local din București. Ingredientul lor principal este așa numita plantă minune din India, tulsi. Cu multe efecte benefice asupra sănătății, asupra mea a avut și un complet efect de relaxare, căci trebuie să recunosc, eram puțin agitată deoarece intrasem în acea lume nouă pentru mine a raw-veganismului. Și cum mie nu îmi place nimic neîndulcit, am cerut ceva îndulcitor și foarte plăcut uimită am fost când mi s-a adus zahăr de cocos. A fost minunat și cu siguranță mult mai sănătos decât îndulcitorii obișnuiți.


Prăjiturile au fost incredibile. Deși pentru cei care nu sunt familiarizați cu acest stil de hrană, ele ar putea părea puțin cam scumpe - o feliuța de tort variază între 21 și 27 de lei, în funcție de greutatea ei, aproximativ 160 de grame - pentru cunoscători sunt chiar accesibile la preț. Trebuie să luam bineînțeles în calcul și faptul că ingredientele absolut bio naturale din care sunt preparate aceste delicii se găsesc și ele la un preț ridicat pe piață. Dar ce mai contează banii atunci când e în joc propria noastră sănătate?
Prețul este justificat din foarte multe motive. Două dintre ele ar fi că sunt extrem de sațioase - am vrut să încerc din fiecare tip câte o bucățică, dar nu am reușit deoarece m-am saturat destul de repede - și nu se alterează. Spre deosebire de prăjiturile obișnuite, cele raw-vegane se pot păstra aproximativ două săptămâni în congelator fără nicio problemă. 

Cât despre ce altceva puteți comanda, ei bine, în meniu se găsesc fel de fel de preparate care vă vor încânta gusturile, mai mult ca sigur. De la smoothie-uri până la milkshake egg nog fără ouă, puteți servi atât în local, unde se găsesc măsuțe cu scăunele și canapele extrem de confortabile, dar există și opțiunea de take away sau chiar livrare la domiciliu într-un anumit interval al zilei. 


Am avut ocazia să discut cu o parte din cei ce preparau toate deliciile și pe lângă faptul că i-am găsit ca fiind niște persoane extraordinare, am descoperit un lucru pe care nu l-am mai întâlnit nicăieri. Ei nu se ghidează după anumite rețete fixe atunci când prepară dulciurile. Își lasă pur și simplu imaginația să zboare liberă, "exact ca un poet ce compune versuri", zicea cineva care chiar m-a impresionat cu acestă comparație.
Am întâlnit-o și pe Anca, persoana din spatele întregului local, ce mi-a zis câteva cuvinte ce merită menționate. 
"Ideea de a deschide o cofetărie-ceainărie cu specific raw-vegan a venit din simplul motiv că eu mi-am schimbat acum ceva timp alimentația în această direcție. Mulți încearcă să adopte acest stil și să mănânce cât mai sănătos, dar trecerea de la un stil la altul trebuie să se facă treptat. Se începe tocmai cu prăjiturile care sunt exact la granița dintre normal și acest nou stil, apoi se continuă conform politicii pașilor mici. Depinde totul și de atitudinea pe care o au oamenii la adresa acestei schimbări."

Clienții păreau foarte mulțumiți de toate produsele și le-au descris în cuvinte puține, simple, dar mai mult decât convingătoare: gustoase, excelente, nemaipomenite. Erau atrași de ideea de a mânca dulciuri până te saturi și totuși să îți menții greutatea și mult mai important, sănătatea.
Și eu, în calitate de client, am avut o seară reușită și o gustare pe cinste. Cu siguranță voi mai reveni, căci nu am apucat să gust din shot-ul din iarbă de grâu, pe care sunt foarte curioasă să-l încerc.

Acest articol nu este un advertorial, ci o recomandare pe care v-o fac cu mare plăcere, datorită faptului că RawCoco mi-a deschis noi orizonturi în materie de gastronomie.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Va ascult!